lørdag den 8. februar 2014

Fotos

29 03 2014 Idag fik vi øje på "andemad" i søen
Vi fandt også en tidsel
Der lå også en masse fjer. Et tydeligt tegn på at der var et dyr der havde måtte lade livet, og et andet dyr havde holdt et fest måltid. Gad vide hvilken slags dyr det var..?
Lidt derfra fandt vi nogle knogler / vinger:
Når jeg har mine unger med i biotopen, synes de at dette her er verdens bedste klatre træ. En god måde at få styrket deres motorik på
I bækken fandt vi 2 gange som et dyr har lavet. Gad vide hvilkent dyr det er, det kunne være spændende om vi evt kunne få det at se engang...
25 02 2014 Jeg har idag været "tidligt oppe" og besøge biotopen. Dejligt at man nu kan begynde at mærke foråret kommer. Knopperne på buske og træer er så småt begyndt at røre på sig, desværre blev billederne af dette ikke så tydelige. Jeg kunne se lidt dyre liv i søen og kunne høre fuglene synge, noget jeg ellers ikke har oplevet før i år i dette område. Jeg fik fundet nogle gode områder at sætte nogle dyrefælder op på, det vil jeg bruge weekenden til sammen med mine børn.
16 02 2014 Jeg havde mine børn med nede ved biotopen. Vi fik set 4 gæs, 2 ænder, muldvarpeskud - nogle af dem voldsomt store, tegn på at der var hybenbuske, smørblomst og en fuglerede. så der er klart vild liv i området. Det bliver spændende at følge området de næste par måneder. Vi har taget nogle skud med hjem som vi har stillet indenfor. Disse vil vi følge den næste uges tid.
08 02 2014 1. gang jeg var nede at se min biotop. Jeg fik skudt nogle billeder af området. Underligt at jeg ikke så nogle dyr overhovedet... Der var is på søen, men alligevel var der sprunget skud ud på nogle af træerne. I åen var der et område der var meget rødt, det lignede nærmest rust. Jeg opdagede der var en å, jeg aldrig havde lagt mærke til før.. Der var rigtigt meget vand i søen, sikkert pga årstiden.

2 kommentarer:

  1. Hejsa

    Fint biotop du har fundet - jeg er spændt på at følge med :-)

    Vh Ida

    SvarSlet
  2. Hej Henrik
    Det ser ud til at være et dejligt sted med masser af spændene ting at undersøge og følge

    SvarSlet